La paz, ja som a Bolívia.

Agafem un autobús nocturn per a fer el trajecte Iquique a La paz, el que no haviem previst és que passem de 0 m sobre el nivell del mar a 4000 m en qüestió d’hores.

Per mala sort, el Lucas agafa mal d’altura de panxa i es passa tot el viatge fent costat al WC. Un cop La Paz, la cosa no millora massa i ens passem el que queda de dia descansant al Hostel El Carretero, on ens trobem amb en Galindo.

L’endemà sembla que ens llevem més sencers i decidim anar a vistar el mercat de El Alto, ja que per casualitat els dijous i és un dels dies que es celebra.

Teleférico rojo a El Alto, La Paz, Bolívia.

Agafem el funicular Vermell que per 3BOB ens porta fins allà d’alt del cerro de La Paz. Resulta ser un mercat immensament gran, ple de coses de segona mà i noves, menjars i sucs per a pendre, de tot el que vulguis a preus molt variats.

Mercat El Alto, La Paz, Bolívia

Gaudim de les vistes de la ciutat, el paissatge és de color maó, amb poca alçada i desordenat. Impressiona veure les grans dimensions de la ciutat.
Estem en època de pluges a Bolivia, i com gairebé tots els dies es posa a ploura. Decidim que és hora de dinar i baixem al centre de la ciutat, ens disposem a anar al Mercat Lanza

Es tracta d’un gran mercat d’aliments, menús, cafeteries, sucs i coses variades; pots trobar-hi de tot. Ens aventurem a dinar un menú de sopa i plat principal per 10BOB, esperem que ens senti bé!!

A la tarda aprofitem per a visitar el Mercat de los Brujos, situat al voltant del carrer Sagarnaga. Tenderetes de suposades artesanies (sospitosament iguals a tot arreu), agencies de tours, restaurants, venedors ambulant i el més conegut: bebés llama dissecats.

Mercado de los Brujos, La Paz, Bolívia.

Esglesia Sant Francisco, La Paz, Bolívia.

Marxem al hostel a descansar, ja hem tingut prou trote i demà marxem cap a Isla del Sol.

Després de passar el cap d’any a Isla del Sol, tornem a La Paz. Durant el trajecte del bus coneixem al Miguel i la Sheyla, un gallec i una argentina que estan viatjant. Decidim anar plegats al Hostel Bash & Crash, i compartim taxi per arribar-hi juntament amb una noia Turca, la Belgin, a la qual li fem un favor ja que el tema de l’idioma l’està matxacant. Per sopar ens atrevim a anar a un menjador que ens recomana en Miguel que et donen sopar per 7 BOB (sopa i carn picada saltejada amb arrós).

L’endemà aprofitem que fa bon dia per a fer l’excursió a la Muela del Diablo, una muntanyeta situada al sud de la ciutat. Per arribar-hi caminem fins a pl. del Estudiante, on agafem una micro que ens porta a El Pedregal.

Seguim la direecció que ens indica el conductor de la micro fins arribar al cementiri, i a partir d’allà seguim a tres Bolivians que també van cap allà pel dret. Pugem, i seguim pujant fins que arribem a prop d’un petit poble, Chiaraque. Allà veiem la bonica muntanya amb forma de queixal per un costat i la ciutat de La Paz per l’altre.

La Muela del Diablo, La Paz, Bolívia.

Camí a La Muela del Diablo, La Paz, Bolívia.Camí a La Muela del Diablo, La Paz, Bolívia.

Ens queda baixar fins al poble i tornar a pujar un ratet més per arribar als peus del queixal. Impactant s’aixeca la Muela del Diablo sobre la ciutat de La Paz. En Lucas aprofita a pujar fins a la punta de la muntanya per un caminet empinat i rocós.

La tornada es fa senzilla i més lleugera ja que és tot baixada. Agafem de nou la micro que ens porta fins a pl. del Estudiante on dinem un Xoripan que ens sembla glòria.

A la tarda aprofitem per a contractar el tour a La Carretera de la Muerte amb Barro Bikes i l’ascens del Huayna Potosí amb Camplodge.

Per sopar gaudim d’una bona pizza i llimonada natural a la Pizzeria Napoli, situada a pl. Murillo. A dormir que demà de bon matí marxem a fer La Carretera de la muerte

Tornem a La Paz 4 dies més tard. L’Aina ha estat a Coroico amb la Sheyla aquests dies; i el Lucas ha estat un dia a Coroico i dos al Huayna Potosí

Wayna Potosí, La Paz, Bolívia.

Just avui dia 7 arriba el Dakar a la ciutat, on fan una parada fins dilluns 9 que arrenquen de nou. La ciutat està revolucionada i també col·lapsada, així que ens toca quedar-nos fins dilluns a la nit atrapats al Hostel El Carretero juntament amb la Sheyla i el Galindo.
No ens va del tot malament, ja que aprofitem per a descansar. Sobretot el Lucas i el Galindo, que han tornat agotats de fer el seu primer 6000m.

L’endemà al matí, anem a esmorzar a l’hora dels senyors al Mercat Lanza, s’uniex a nosaltres quatre en Hock, un noi amb qui va passar el cap d’any en Galindo. Esmorzem entrepà de palta, formatge i tomàquet, però ens quedem amb gana, així que de postres els nois ens mengem una bona amanida de fruites amb gelat, gelatina i yogurt.

Esmorzar amanida de fruita, La Paz, Bolívia.

Ens separem de la resta ja que nosaltres ja hem visitat el mercat de El Alto. Es posa a ploure i ens refugiem unes hores al hostel, però vist que no para decidim anar a mirar si fan alguna pel•licula al cinema. Els horaris de Star Wars no ens afavoreixen així que reservem la idea per a alguna altra ocasió.

Tornant cap al Hostel trobem la cafeteria Alexander, una cafeteria molt bonica i quedem captivats pels seus pastissos i croissants farcits. De tan en tan, convé un capritx!

Berenar a Cafeteria Alexander, La Paz, Bolívia.

Per sopar no l’encertem gaire…fem una pizza a un restaurant que deixa molt per desitjar. Aquí a Bolivia o menges Fast food o menges a Menjadors per 10 BOB, el temà culinari no està massa cuidat.

L’endemà tornem els quatre a esmorzar al mercat: entrepà de palta, bife i tomaquet. Deliciós! Passem per la terminal a comprar el passatge per a marxar aquesta nit cap a Cochabamba.

Com que ens havien dit que no hi havia transport per culpa del Dakar, no haviem deixat l’habitació…així que ens toca negociar amb els del hostel (ja gairebé colegues pels cops que hem anat) per a que no ens cobrin les hores que ens hem passat del Check Out. El poder femení és invencible, i pactem deixar propaganda del hostel a Cochabamba i nombrar-los aqui al blog. Hostel El Carretero, un hostel amb bon ambient i un personal encantador: la Fani i el Jose.

Motxilles a l’esquena i cap a Cochabamba, bé més aviat cap a T’uru T’uru Pampa (Toro Toro)!

4 responses to “La paz, ja som a Bolívia.